30. prosince 2013 v 21:18 |

AB_14_OnSite_CZ

c2f2aba572c974a5a9a41c3d6bcfc9db.png
30. prosince 2013 v 21:18 |

AB_14_OnSite_CZ

Autor příspěvku na web: 
Ladislav Železný

17. ledna 2014 | 19:00 - 24:00


Experimentální prostor NoD   |         

19:00 // vernisáž project Minutový komixxx

19:20 // Core of the Coalman and the Kisses in the Deep Electric Blue / video NoD

20:00 // Bernadette Zeilinger (AT) & Pavel Zlámal / concert space NoD

21:00 // Matthew Goodheart (USA) - Bracken Tongues Wept / concert space NoD

21:30 // Mikoláš Chadima & Julo Fujak (SK) = XAFOO / video NoD


Minutový komixxx

http://komixxx.cz
http://minutovehry.cz

Lela Geislerová, Vendula Chalánková, Jiří Grus a další osobnosti české komiksové scény, ale i autoři pohybující se napříč různými médii vizuálního umění se nechali inspirovat rozhlasovými minutovými hrami a převedli je do komiksové podoby. 12 rozhlasových miniher v délce od jedné do dvou minut očima 12 umělců.


 

Core of the Coalman and the Kisses in the Deep Electric Blue Play Sensitive Cross-Modulations in Several Perceptual Modes (with massages and boissons chaudes) 

http://multiplesystemsofevents.wordpress.com
http://www.libat.net
http://www.silondi.net

Jorge Bohringer: interaktivní digitální syntezátor, PureData, no-input mix
Jakub Grosz: 3D animace, video feedback
Pascal Silondi: 3D animace, visual processing 

Globální performance v podobě oslavy Narozenin umění je jedním z reálných výstupů konceptu “The Eternal Network” Roberta Fillioua. Hudební skladatel, performer a zvukový umělec Jorge Bohringer (Core of the Coalman) původem ze Spojených států amerických a dva vizuální tvůrci Pascal Silondi a Jakub Grosz (LIBAT.NET) připravili u příležitosti Narozenin umění performanci založenou na řízené improvizaci, no-input procesech, zpětné vazbě a vzájemném sdílení zdrojů dat. Systém propojení jejich nástrojů vytváří pomyslný intergrovaný obvod, uvnitř kterého je možné kontrolovaně generovat výslednou kompozici hudby, 3d animací a zpětné vazby v obraze a ve zvuku. Zní to trochu komplikovaněji, než to ve skutečnosti je, ale výsledkem by měl být docela dobrý audiovizuální zážitek...

více ...
 


 

Pavel Zlámal & Bernadette Zeilinger (AT) 

http://www.bernadettezeilinger.org
http://www.pavelzlamal.com 

Bernadette Zeilinger: subbasová flétna
Pavel Zlámal: klarinet 

Volná improvizace dvou hudebních osobností, které se poprvé potkaly teprve nedávno zde v Praze na putovním festivalu HearMe!. Tichá souhra obou interpretů je fascinujícím sluchovým zážitkem, odhalujícím nejjemnější artikulace jejich dechových nástrojů. Uslyšíme klarinet brněnského multižánrového hudebníka a experimentátora Pavla Zlámala a kontrabasovou flétnu unikátní vídeňské improvizátorky Bernadette Zeilinger v jedinečné narozeninové souhře.

více ...
 


 

Matthew Goodheart (U.S.): Bracken Tongues Wept / for piano with autonomous viola and metal percussion 

http://matthewgoodheart.com 

Skladba, vytvořená speciálně pro Art’s Birthday, prolíná Godheartovy příznačné rozšířené techniky klavírní hry s jeho zájmem o průzkum tzv. znovu ztělesněného zvuku (re-embodied sound). Za použití kovových perkusí a violy, jež kontroluje počítač, prochází toto dílo algoritmickými a improvizačními zvukovými prostory a tak balancuje mezi performance a zvukovou instalací.

více ...
 


 

Mikoláš Chadima & Julo Fujak (SK) = XAFOO 

http://mchband.cz/xafoo.html
http://www.mchband.cz/juliusfujak.html
http://www.mchband.cz/historie.htm 

Július Fujak: klavír, basová kytara, zvukové objekty
Mikoláš Chadima: saxofon, el. kytara
 

--

stírání špíny a prachu z prožitého a prožívaného houbou Xafoo

-- 

Špinavý - to prý ve svahilštině znamená slovo “xafoo” a právě takto pojmenovali společný projekt ikona české alternativy Mikoláš Chadima (MCH Band, Kilhets, Extempore) a slovenský experimentátor Július Fujak( Teória odrazu). Základem společného intermediálního projektu je z části improvizace. Souhru Chadimova saxofonu a kytary s baskytarou a klavírem jeho slovenského partnera doplňuje vizuální kreace fotografií počítačových kreseb, a zvukových objektů. Bílá místa na pomezí současné vážné hudby, rocku a snad i jazzu jsou lehce črtána i pevně zakreslována dvěma nekompromisními mistry improvizace.