Kevin Drumm

Kevin Drumm

Kevin Drumm

Spolupracoval s tak rozdílnými hudebníky jako je Ken Vandermark, Gastr Del Sol a Jim O’Rourke. Není divu, jeho uvažování o hudbě ovlivnili jak Motörhead, tak Merzbow. Později spolupracoval jak s klíčovými hráči z oblasti free jazzu, volné improvizace, analogové elektroniky či noise – Matsem Gustafssonem, Axelem Dörnerem, Alanem Lichtem nebo Aaronem Dilowayem.

Jeho hlavním nástrojem je jak kytara, tak modulární syntezátory, elektronika a leckdy i laptop, na nichž vytváří své komponované sety, která postupně rozvíjejí zahuštěnou sonickou strukturu. Se vší bravurou dokáže přeskakovat ze světa volné improvizace k live electronics, ale i komponované noisové hudbě s rafinovanou strukturou. Cesta Kevina Drumma vedla od zaujetí tichem přes velmi jemnou práci se zvukem až k současnému ohledávání možností extrémního vyjádření na pomezí komponovaného tvaru, který je schopný v digitálním kotli rozpustit i metalové stopy, tak i hrubozrnný hluk stejně jako zasněné zvukové krajiny příbuzné hudbě Christiana Fennesze. Pokud je v současnosti někdo průzkumníkem intenzity v hudbě, je jím Kevin Drumm, další z líhně velkých amerických noisových hudebníků, ale zároveň dobyvatelů oblastí ticha či prahu slyšení, jehož zvukové univerzum také definují některé z labelů, na nichž vydává – Hospital Records, Editions Mego, Bocian Records.